BGtop
 
ИндексИндекс  КалендарКалендар  Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори  ТърсенеТърсене  ПотребителиПотребители  Потребителски групиПотребителски групи  Регистрирайте сеРегистрирайте се  ВходВход  

Share | 
 

 Как се провежда един турнир по CS

Go down 
АвторСъобщение
Reflex
Администратор
Администратор
avatar

Брой мнения : 113
Join date : 04.09.2012
Age : 20
Местожителство : Бургас

ПисанеЗаглавие: Как се провежда един турнир по CS   Вто Сеп 04, 2012 9:39 pm

Играе се само на de карти. - В момента най-актуалните са de_nuke; de_inferno; de_cbble; de_train; de_dust2; de_cpl_mill - Тези карти се играят на най-известните турнири в света сред които са NGL-One, WCG, CPL и т.н.
2. Не трябва да има модове в сървъра или поне да не пречат на играчите. Например да се спрат всички надписи по екрана!
3. Сървърът трябва да е годен за употреба - без висок пинг!
4. Задължително се слага парола! Единствено играчите имат право да са във сървъра!
5. Извиква се HLTV от http://www.hltv.org - Чрез него други играчи (зрители) ще могат да наблюдават мача без да знаят паролата на сървъра, но няма да могат да се присъединят към даден отбор.
6. Задължително се прави HLTV демо или всеки от играчите прави всое Pov Demo. (препоръчвам първото)
7. Всички играчи от един отбор задължително трябва да са с един и същ clan tag. Пример - DS|zero DS|InprovemaN - в случая DS| е clan tag.


Ето и правилата на турнирът ESL България взет съответно от неговия сайт:

1. Общи правила
Настоящите правила не могат да отчетат всички възможни ситуации, които могат да възникнат в процеса на играта и не могат да предвидят всички организационни въпроси. В тези случаи, които не са напълно регулирани от правилата, решенията се взимат на основата на аналогични ситуации разглеждани в правилата. Окончателното решение е в компетенцията на главният съдия на състезанието. Правилата изхождат от това, че съдиите имат необходимата компетенция, здрав разум и са напълно обективни в оценките си.
1.1. Правила Counter-Strike
Предисловие

Настоящите правила не могат да отчетат всички възможни ситуации, които могат да възникнат в процеса на играта и не могат да предвидят всички организационни въпроси. В тези случаи, които не са напълно регулирани от правилата, решенията се взимат на основата на аналогични ситуации разглеждани в правилата. Окончателното решение е в компетенцията на главният съдия на състезанието. Правилата изхождат от това, че съдиите имат необходимата компетенция, здрав разум и са напълно обективни в оценките си.

Правила на дисциплината “Half Life : Counter-Strike”

1. Общи правила

1.1 Настоящите правила се явяват официалните правила на БФЕС и са задължителни за всички участници в ESL Bulgaria
1.2 Версията на играта е последната официална версия на
“Half Life : Counter-Strike 1.6”


2. Система на провеждане

2.1. Начин на съревнование
Два отбора играят един срещу друг в отбори от по 5 човека.
Отборите играят 30 рунда. По 2X15 рунда, като всеки отбор играе 15 рунда като “Counter-Terrorist - CT” и 15 рунда като “Terrorist – T” . Всеки рунд продължава не повече от 1,45 минути.
2.2.Карти на провеждане : de_cbble, de_dust2, de_inferno, de_clan1_mill, de_nuke, de_train.
2.4. Картата на която ще се проведе даден мач се определя чрез жребии.
2.5. Кой отбор играе първо като Т или CT се определя чрез т.н. “knife round” (двата отбора се срещат на предварително определено от съдията място на картата). На играчите е позволено използването единствено на нож в този рунд.
2.6. Победителят е отборът, който първи спечели 16 рунда. При равен резултат след края на 30-те рунда ( 15:15 ) се играят допълнителни 10 рунда ( дузпи ), като победителят е този отбор, който победи в 6 от 10-те изиграни рунда.При равен резултат от дузпите ( 5:5 ) отборите продължават да играят по същата схема до излъчването на победител. По време на дузпите се играе с настройка на сървъра “mp_startmoney 10000”.
2.7. Играта започва когато всички състезатели влязат в сървъра и съдията получи потвърждение от капитаните за готовността на техните отбори. След изтичане на първите 15 рунда отборите сменят ролите си ( T <–> CT ) и съдията дава сигнал за продължаване на срещата.Срещата не може да започне без готовност от страна на съдията.
2.8. Часът на всяка среща е определен точно. Времето на изчакване след предварително обявеният час на някой от отборите е 15 минути. След изтичане на 15 -те минути на присъстващият и изряден отбор се присъжда служебна победа. В случай на непредвидени обстоятелства пречещи на даден отбор да се яви на време за срещата (закъснение) е задължително да бъде уведомен главният съдия най-късно 1 час преди началото на срещата. Минималният брой състезатели, с който се позволява на даден отбор да започне срещата е 4 човека. Другият отбор има правото да извади също един състазател, ако желае по-честна игра. Мачът също така може да бъде отложен, ако и двата отбора са съгласни и ако това е възможно (ако това не пречи на правилното провеждане на останалите срещи по график).
2.9. Демота на игрите ще бъдат записани на HLTV. Независимо от желанието на състезателите, демотата могат да бъдат изложени на общ достъп на страницата на БФЕС и в интернет.


3. Настройки на компютъра :

Преди всяка среща на състезателите се дават 15 минути да направят своите настройки, от момента в който и двата отбора застанат на своето игрално поле.В случай от необходимост на инсталиране на допълнителен софтуеър ( Drivers ) състезателят е длъжен да предупреди за това в момента на регистрация. В тези случай организаторите са длъжни да инсталират дадените програми, ако това е технически възможно и не противоречи на правилата на състезанието. Времето необходимо за това не влиза в 15-те минути. В случаи на техническа невъзможност това да се направи организаторите са длъжни да предупредят състезателя за това до началото на играта.

3.1. На състезателите е разрешено:

3.1.1.Да използват своя мишка, слушалки и клавиатура.
3.1.2.Да настроят параметрите на мишката и клавиатурата с помощта на предоставеният софтуеър.
3.1.3. Да настройват размерите и честотата на монитора.
3.1.4. Да настройват силата на звука и слушалките.
3.1.5. Да променят езиците на компютъра.

3.2. На състезателите е забранено:

3.2.1 Да сменят гамата на монитора и настройките на видео картата в операционната система.
3.2.2. Да играят с настройка на видео опциите 16bit!
3.2.3. Да инсталират всякакви програми, които не са одобрени от БФЕС и от главният съдия на състезанието.

4. Настройки на “Half Life : Counter-Strike”

4.1 На състезателите е разрешено :

4.1.1. Да променят, които и да е настройки с помощта на менюто на играта, а за промени чрез конзолата на играта е необходимо изричното разрешение на съдията.
4.1.2. БФЕС гарантира забавяне “ping” на сървъра не повече от 40, ако забавянето превиши 40 то това се счита за техническа неизправност. Отборът има правото да поиска пауза от съдията.
4.1.3. След готовност на отбора да започне игра, на монитора пред състезателите се изписва времето след което играта ще бъде започната.

4.2. На състезателите е забранено:

4.2.1. Да въвеждат до началото и по време на играта командите забранени от БФЕС.
4.2.2. Да се “самоубиват” използвайки конзолата или по друг начин (изключение т.7.3.2)
4.2.3. Да използват бъгове в картите и всякакви забранени приоми по време на играта. (silentrun, attack+use, centerview scrpit, norecoil script и други.)
4.2.4. Да използват нецензурни имена на отбори и състезатели.

5. Поведение на състезателя по време на игра

5.1 На състезателите е разрешено:

5.1.1 Да разговарят с членове на отбора тогава когато играчът/ите е/са “жив”-и, след неговото отпадане до момента на затъмняване на екрана, и с всички отпаднали членове на отбора. И след края на рунда.
5.1.2. Да пише съобщения до отбора си чрез команда ( say_team )
5.1.3. Да променя настройките на екрана на монитора.
5.1.4. Да комуникират с треньора си, преди да е изтекъл freeze time-a!


5.2 На състезателите се забранява:

5.2.1. Да общува с членовете на отбора когато екрана е напълно потъмнял, до края на рунда
5.2.2. Да пише общи съобщения ( say ). Само капитана на отбора има това право.
5.2.3. Да напуска игровото си място без разрешение от съдията.
5.2.4. Състезателите нямат право на ползват конзола, а също и да въвеждат каквито и да било команди с помощта на командата ( say_team )
5.2.5 Да натиска пауза. Само капитана на отбора има това право.
5.2.6. На състезателите е забранено на рунд да закупуват повече от 1 HE, 2 Flashbangs,1 Smoke.
5.2.7. Да използва щит.
5.2.8. Да комуникират със странични хора по време на игра. Състезателите имат право да разговарят само с членове на отборите си(5 играча + треньор).
5.2.9. На състезателите е забранено да стартират какъвто и да било друг софтуер по време на игра.


6. Екип за провеждане на състезанието и участници в играта

Регистрирайки се и участвайки в турнира всеки участник се съгласява и приема официалните правила на БФЕС за турнира.
БФЕС си запазва правото да променя по всяко време тези правила с оглед по-гладкото провеждане на състезанията. Всички състезатели ще бъдат запознати с промените възможно най-бързо.

6.1 Съдия
6.1.1. Лицето, контролиращо турнира, имащо всички пълномощия относно спазването на правилата по време на игра .
6.1.2. Съдията следи за спазването на правилата по време на игра.
6.1.3. Съдията контролира хода на играта.
6.1.4. Съдията по свое усмотрение спира, временно прекъсва или напълно прекратява играта при всяко нарушение на правилата.
6.1.5. Съдията предприема мерки за дисциплинарно въздействие по отношение на състезателите виновни в нарушения , чрез предупреждение или отстраняване.
6.1.6. Съдията в качеството си на официално лице, предприема мерки спрямо капитаните на отборите, имащи некоректно поведение и може по свое усмотрение да ги отстрани от мястото на провеждане на турнира.
6.1.7. Съдията възобновява играта след нейното спиране.
6.1.8. Съдията дава пълна информация за срещата пред БФЕС, за нейните резултати, информация за всички приети дисциплинарни мерки по отношение на отборите и състезателите, а също и информация в случаи на инциденти настъпили преди, по време или след играта.
6.1.9. Решенията на съдията по фактите свързани с играта са окончателни.
6.1.10. Съдията може да промени решението си, само в случай на установена негова грешка, но при условие, че играта не е възобновена!

6.2. Състезатели/Играчи

6.2.1 Състезател - лице непосредствено взимащо участие в играта.
6.2.2. Състезателите трябва да бъдат над 15 години за участие в турнир от това ниво.
6.2.3. Състезателите могат да играят само за един отбор по време на турнира, независимо отпадането на техните отбори.
6.2.4. Състезател, който си смени отбора няма право да играе в следващият турнир от лигата.
6.2.5. Състезателят трябва да се държи коректно. Да не използва вулгарен език и да няма агресивно поведение.
6.2.6. Състезателят сам отговаря за работоспособността на своят хардуеър ( мишка, клавиатура, слушалки )

6.3. Капитан
6.3.1 Капитан – официален представител на отбора ( ако отборът не е регистрирал мениджър )
6.3.2. Капитанът е един от състезателите на отбора.
6.3.3. Капитанът разрешава всички спорни въпроси със съдията и/или главния съдия.


6.4 Мениджър на отбора

6.4.1 Мениджър – официален представител на отбора ( не е задължителен за регистрация на отбора за даден турнир )
6.4.2. Разрешава всички спорни въпроси със съдията и/или главния съдия.
6.4.3. Няма право да се намира в игровата зона.
6.4.4. Мениджърът трябва да се държи спортсменски и коректно, да не използва вулгарен език и да няма агресивно поведение. Тези действия могат да доведат до предупреждение, наказание или дисквалификация на целия отбор.


7.Изключения

7.1. Ако един от състезателите по технически причини не може да продължи играта, след края на рунда се прави пауза. Едва след потвърждаване от страна на състезател, че е в състояние да продължи играта, паузата се отменя
7.2. Ако двама и повече състезатели не могат да продължат играта по технически причини, то в края на рунда играта се паузира. След тяхното потвърждаване че са в състояние да продължат, съдията стартира играта. Резултатът от този рунд НЕ се отразява.
7.3. Ако 4 или повече състезатели не могат да продължат играта по технически причини :
7.3.1. До началото на третият рунд – срещата започва отначало.
7.3.2. След началото на третият рунд – мачът продължава след като всички състезатели потвърдят готовността си да продължат играта, следвайки следните промени. Променя се mp_startmoney на 2000 за оставащото игрово време. Отборът загубил последният рунд се “самоубива” използвайки функцията “kill” в конзолата. Този рунд не се отчита в резултата. Мачът стартира със следващият рунд.







8. Паузиране на играта


8.1 Състезателите нямат право да използват пауза! Само капитана на отбора и съдията имат това право в края на рунда, ако отборите са съобщили за възникнали технически или организационни проблеми.
8.2 Състезателите нямат право да отменят паузата, това право има единствено съдията.

9. Наказателни санкции

9.1 За нарушаване на следните точки от наредбата, : 4.2.4, 5.2.2, 5.2.3, 5.2.6, 5.2.8,6.2.4. съдията внася предупреждение.
9.2. Състезател, който не се е явил на време също получава предупреждение.
9.3. За нарушаване на следните точки от наредбата : 3.2.1, 3.2.2, 3.2.3, 5.2.1, 5.2.4, 5.2.5, 5.2.7, 5.2.9, 5.2.10, 8.1, 8.2, или след първо устно предупреждение съдията се присъжда наказателна точка на отбора нарушител.
9.5. При повторна дисквалификация, състезателя се дисквалифицира за целият турнир.
9.6. Ако в отбора са дисквалифицирани двама или повече състезатели, отборът напуска турнира.
9.7. Ако се дисквалифицира капитанът на отбора, отборът напуска турнира.
9.8. След като е изиграна първата половина на играта и отборите са сменили страните всички предупреждения и kill в конзолата се запазват.
9.9. Всяка форма на нечестна игра ( cheat ), умишлени действия водещи до промяна на пинга в сървъра, разрушаване на сървъра, налагането на рестарт на някой от компютрите водят до незабавна дисквалификация на състезателя или на целият отбор според решение на главният съдия.
9.10. Състезател, който играе за два отбора на едно и също състезание, автоматично се дисквалифицира и от двата отбора.

10. Игрови настройки

10.1. Неописаните по долу команди не подлежат на промяна.
10.2. Разрешените команди в конзолата :
- rate
- cl_rate
- cl_updaterate
- cl_cmdrate
- cl_minmodels
- cl_dynamiccrosshair
- cl_righthand
- mp_decals
- fps_max
- fps_modem
- max_shells
- max_smokepuffs
- drawradar
- hideradar
- gamma 1-3
- brightness 1-3
- m_pitch
- m_yaw
- m_filter
- sensitivity
- hud_fastswitch
- hud_centerid
- adjust_crosshair
- zoom_sensitivity_ratio
- volume
- say_team
- bind (say_team, volume, оръжие)
- setinfo _vgui_menu

10.3. Опции на сървъра. Описаните по-долу опции ще бъдат настроени на всеки сървър.


mp_autokick 0
mp_autocrosshair 0
mp_autoteambalance 0
mp_buytime .25
mp_consistency 1
mp_c4timer 35
mp_fadetoblack 1
mp_falldamage 0
mp_flashlight 1
mp_forcecamera 3
mp_friendlyfire 1
mp_freezetime 15
mp_fraglimit 0
mp_hostagepenalty 0
mp_limitteams 6
mp_logfile 1
mp_logmessages 1
mp_logdetail 3
mp_maxrounds 15
mp_playerid 0
mp_roundtime 1.75
mp_startmoney 800
mp_timelimit 999
mp_tkpunish 0
mp_winlimit 0

sv_aim 0
sv_airaccelerate 10
sv_airmove 1
sv_allowdownload 0
sv_clienttrace 1.0
sv_clipmode 0
sv_allowupload 0
sv_cheats 0
sv_gravity 800
sv_maxrate 25000
sv_maxspeed 320
sv_maxupdaterate 101
sys_ticrate 10000
decalfrequency 60
pausable 0
log on

decalfrequency 60
edgefriction 2
host_framerate 0

УРОКА Е ПИСАН ЛИЧНО ОТ МЕН И ЗАБРАНЯВАМ ДА СЕ КОПИРА КЪДЕТО И ДА БИЛО!
Върнете се в началото Go down
Вижте профила на потребителя http://cr4clan.bulgarianforum.net
 
Как се провежда един турнир по CS
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
 :: COUNTER-STRIKE :: Уроци-
Идете на: